Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 2 mars 2012

Kommer snart: John Carter

Satt precis och bläddrade igenom ett nummer av Total Film, och blev väldigt nyfiken på en film som snart kommer - John Carter. Det är en science fiction-action-äventyr-kärleks-film om jag förstår det rätt, med den klassiska hjälten som ska rädda alla. Det som först fick mig att haja till var att huvudpersonen spelas av min favvo Taylor Kitsch (som spelar i Friday Night Lights). Sen är jag ju också ett stort fan av Star Wars-filmerna, och ingen kan ju undgå att se att den här filmen verkar ha stooora likheter med den. Filmen är baserad på Edgar Rice Burroughs bok A Princess of Mars. Den handlar om en kapten (Kitsch) som hamnar på Mars där det bor massa gröna typer. Där träffar han prinsessan, och jag antar att han blir kär. Dominic West, som spelar i The Wire, är också med, vilket bådar gott.


Samtidigt som jag blir väldigt sugen på att se den här filmen blir jag också lite orolig för att den kommer falla pladask. Det finns risk för att den är väldigt töntig, och som man ser verkar den ju ha tagit enormt mycket från Star Wars (de åker ju till o med på likadana flygande fordon...). Hoppas hoppas att den inte bara blir en billig kopia.

I alla fall ska den enligt imdb komma på bio den 9:e mars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar