Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 16 mars 2012

Jag vill se: Dark Shadows


Haha, åh herre min gud. Jag hade hört talats om det här projektet rätt länge men inte varit så intresserad. Jamenar, Tim Burton + Johnny Depp + Vampyr? Ännu en Tim Burton-film med en blek Johnny Depp i? Meh. Kändes lite gjort. Men sen kollade jag på trailern och det är en komedi (?!) som verkar helt underbart skruvad och rolig. Där ser man. Den är föga förvånande full av intressanta skådisar, så som Helena Bonham Carter (så klart), Eva Green och den underbara Chloë Moretz.


Dark Shadows handlar om vampyren Barnabas Collins (Depp) som vaknar upp i 1972 efter att ha varit levande begravd i flera hundra år. Det verkar inte vara en helt smidig övergång för stackars Barnabas som inte bara måste hantera den onda häxan (Green) som gjorde honom till vampyr, utan också sina missanpassade släktingar.

Enligt IMDb har den premiär den 11 Maj här i Svedala och jag ska definitivt se den!

1 kommentar: