Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 5 mars 2012

Nytt: Smash


Som det musikalfreak jag är var jag såklart tvungen att kolla in den nya serien Smash. Den har beskrivits som en vuxenversion av Glee, och Glee är en helt fantastisk serie i mitt tycke. Denna beskrivning måste jag dock, efter att ha sett första avsnittet, säga emot. En väldigt stor del av Glees charm ligger i den knäppa humorn och de överdrivna karaktärerna, vilket Smash inte verkar ha nåt av. Istället är det en helt vanlig dramaserie med musikalinslag, vilket inte är helt ointressant det heller. På imdb klassas den som drama, musikal och komedi. Komedi-delen syntes dock inte något i första avsnittet, men det kanske kommer.

Smash handlar om en grupp människor som ska sätta upp en musikal om Marilyn Monroe. Det blir konkurrens om rollerna och intriger av alla de slag. Antagligen många av typen "vad-är-viktigast-livet-eller-musikalen". Debra Messing (Will & Grace, The Starter Wife, The Wedding Date...) spelar en av huvudrollerna. Det är definitivt en serie med potential, som jag tror kommer växa efter ett par avsnitt till.

Smash sänds kl. 21.00 på måndagar i TV3, andra avsnittet sänds ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar