Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 12 mars 2012

Filmtips: High Fidelity

High Fidelity handlar om Rob(John Cusack), en musiknörd och skivbutiksägare, som nyligen blivit dumpad av sin flickvän. I ett försök att reda ut varför hans förhållanden alltid misslyckas listar han sina fem värsta uppbrott, inklusive det han just nu går igenom.

High Fidelity är en av mina "klassiker", en sådan film som jag kan se om och om igen och fortfarande älskar. Jag älskar Rob, denna extrema musiknörd som har så många brister men som ändå lyckas vara älskvärd. Jag gillar berättarsättet, att Rob pratar till kameran, som att det vore en dokumentär eller en dagbok. Jag älskar 90-talsnostalgin, musiknördigheten och alla klockrena biroller. Den är rolig, sorglig och en aningens romantisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar