Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 23 mars 2012

Filmtips: The Descendants


The Descendants var inte som jag förväntade mig. Jag hade förberett mig på en tung och väldigt sorglig film, men istället var den förvånansvärt lättsam. Så lättsamt det nu kan vara när det bl.a. handlar om döden.

The Descendants handlar om Matt King (George Clooney) som försöker återuppta kontakten med sina två döttrar när hans fru hamnat i koma p.g.a. en båtolycka. Han försöker lära känna sina döttrar som i princip blivit som främlingar för honom, och han får reda på hemligheter som förändrar det mesta. Det är en ganska mysig film, om föräldraskap, kärlek, döden och livet. Typ. Filmen har också flera lågmält komiska scener, mina favvos är när George Clooney springer. För övrigt är skådespelarna riktigt bra. Mycket uppmärksammad har Shailene Woodley (känd från tv-serien The Secret Life of the American Teenager, som jag *host host* pinsamt nog har sett... Inget att rekommendera) blivit för sin roll som äldre syrran Alex, och hon är verkligen bra.

Definitivt en sevärd film, så se den vettja!

3 kommentarer:

  1. ytterligare en film att lägga på listan att se...om man nu kan hitta nån tid till det! Blir sugen!
    / Karin

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, har inte sett den än :)

    SvaraRadera
  3. Härligt Fille. Jag såg den för lite sen i tron om att det var en komedi, för jag inte hört nåt om den. Men den va ju helt ok ändå. Ikväll smäller de! Hodden the band its on!

    SvaraRadera