Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 19 mars 2012

Två oavslutade filmer

När jag börjar se på något har jag väldigt svårt att sluta. Det gäller både filmer och tv-serier. Därför finns det väldigt få saker som jag börjat se men inte sett klart. Tycker egentligen att man inte har rätt att uttala sig om någonting om man inte sett allt - det kan ju liksom bli asbra på slutet och förändra hela grejen. Men nu ska jag göra ett, eller jaa, två, undantag. Här följer två filmer som jag tyckte var så enormt dåliga att jag inte ens kunde tvinga mig igenom den. Gemensamt för filmerna är jag sett ungefär en halvtimme av dem, annars påminner de inte det minsta om varandra. Slösa alltså inte er dyrbara tid på dessa filmer, se nåt bra istället!


The Green Hornet har så mycket potenital. Den börjar bra - ett gangstersamtal mellan den kaxiga James Franco och den mer tillbakadragne Christoph Waltz. Så sprängs James Franco (?) - what a waste! Men i alla fall, vilka skådisar! Så dyker slackern Seth Rogen upp, som normalt brukar vara rolig. Men det är han inte. Han träffar nån asiat som har nån typ av superkrafter (hann inte riktigt förklaras innan filmen stängdes av på min tv...). Och han är inte heller rolig. Fast visst försöker de, båda två. Så börjas det skrivas om dem i tidningen, de blir nån sorts onda superhjältar med baktanken att de ska göra nåt bra, tror jag. Varför Seth Rogen ens får vara med asiaten är mitt största frågetecken, han kan ju absolut ingenting. Kanske är det för att han har pengar. Så dyker Cameron Diaz upp, gissar att killarna blir kära. Det är så totalt ointressant att jag inte vill veta.


The Tree of Life har fått väldigt mycket bra kritik. Det ställer jag mig väldigt undrande inför - fattar inte alls grejen. Även i den här filmen finns det stora namn - Brad Pitt och Sean Penn för att bara nämna några. Men det hjälper inte. Under den haltvimme jag såg av filmen hann jag förstå absolut ingenting. Jag kände mig som ett enda stort frågetecken. Förstår det som att olika folk är ledsna och snackar om folk som dött - så binds det säkert ihop på nåt snyggt sätt på slutet. Mycket av min frustration beror på de oändliga bilderna på typ himmel (såsom bilden ovan) och hör och häpna - ett träd. Det ska väl vara vackert och symbolisera nåt antar jag, men det blir bara segt och flummigt. Att från början veta att filmen är närmare två och en halv timme gör inte heller att man gärna tvingar sig igenom den.

Vore ju kul om nån tycker nåt helt annat? Händer det verkligen något efter den första halvtimmen som förändrar hela grejen?

1 kommentar:

  1. Haha du är för härlig du ...väldigt underhållande inlägg om din besvikelse...
    Att de sprängde James alltså...helt ofattbart och fy skam på sånt ögongodis:)
    / Karin

    SvaraRadera