Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 22 maj 2012

Tv-serie-tips: Misfits


Misfits är en brittisk serie som handlar om fem ungdomar som av olika anledningar blivit dömda till samhällstjänst. En dag hamnar dom i ett oväder, blir träffade av blixten och var och en börjar snart utveckla superkrafter.

Låter lite konstigt kanske? Jag vet. Jag var också lite skeptisk till en början. Och ja, Misfits må klassas som en sci-fi/fantasy-serie, men jag tycker den fokuserar mer på ungdomarnas förhållanden till varandra än de övernaturliga krafter som dom stöter på. Alla karaktärer är speciella och det är mycket svärande och rolig jargong. Min favorit är Nathan (mitten) som är helskön. Den här serien innehåller en hel del "under bältet"-skämt och lite naket, så den är inget jag skulle rekommendera att man kollar på med sina föräldrar eller någon man inte är helt bekväm med. (Är man extremt pryd kanske man ska skippa den helt. Just sayin'.)

Jag har snart sett klart första säsongen (tyvärr bara 6 avsnitt, alldeles för kort!) och jag älskar den här serien. Misfits är helt hysterisk men också stundvis obehaglig och allvarlig. Jag har skrattat rakt ut flera gånger. Dessutom så är den ren njutning för oss som älskar olika "brittiska" accenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar