Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 18 maj 2012

Filmtips: Adventureland

Herregud vilken ful poster, syns ju knappt att det är K-stew??

Här kommer ett perfekt filmtips inför helgen: Adventureland. Den här fina lilla filmen har några år på nacken, men några av er kanske har missat den och då ser jag det som min plikt att tipsa er! 

Adventureland utspelar sig 1987 och handlar om James (Jesse Eisenberg) som precis slutat High School och vars planer för sommaren har gått i stöpet på grund av en svikande kompis. Han är i behov av pengar och skaffar ett jobb på stans nöjespark.

Adventureland är rolig, knäpp och stundtals allvarlig. Med en gnutta kärlek. Jag gillar verkligen Jesse Eisenberg i den här rollen och även Kristen Stewart är riktigt bra i min åsikt. Men så är ju jag ett K-Stew-fan, så jag kanske inte är den mest pålitliga källan i det här fallet. Löjligt roliga Kristen Wiig och Bill Hader (från SNL <3) har helknäppa biroller som nöjesparkens ägare och Ryan Reynolds spelar en douche på ett alldeles ypperligt sätt. Perfekt film när man inte orkar tänka för mycket men ändå vill ha någorlunda kvalitativ underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar