Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 28 maj 2012

Filmtips: Up


Jag vet inte riktigt vart jag har hållit hus, tog visst lite semester från bloggen. Har inte sett en enda film senaste veckan – bara Misfits! Nu är snart säsong 3 slut och jag har redan separationsångest. Buhu. Jaja, det var inte det jag skulle skriva om.

Idag tänkte jag tipsa om en av mina bästa animerade filmer, Up. Den handlar om 78-årige Carl, som binder tusentals ballonger till sitt rivningshotade hus och sätter kurs mot Sydamerika. Av misstag får han med sig 8-åriga Russell på äventyret.

Innan jag sett Up så tänkte jag att den skulle vara en typisk animerad barnfilm, charmig med en del roliga skämt för oss "vuxna". Efter kanske 10 minuter så grät jag. Och Up fortsätter att överaska genom att vara sorglig, rolig, knäpp och aldrig tråkig. Jag älskar den. Har du inte sett den – grattis – du har en underbar filmupplevelse framför dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar