Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

torsdag 3 maj 2012

Trailer: Cosmopolis



(Om ni undrar varför det är två trailers så beror det på att jag inte kunde välja. Jag gillar den översta bäst, men den undre är lite längre och utan den irriterande franska textningen.) 


Jag vet inte riktigt varför jag är så sugen på den här filmen. Jag antar att det är delvis pga min svaghet för R-Pattz och delvis för att trailern ger mig lite American Psycho-vibbar. Så här står det om handlingen på IMDb:


"Riding across Manhattan in a stretch limo in order to get a haircut, a 28-year-old billionaire asset manager's day devolves into an odyssey with a cast of characters that start to tear his world apart."


Hm. Cosmopolis verkar vara en väldigt utflippad, mörk och våldsam film. Det är ju David Cronenberg som ligger bakom och han är känd för att göra rätt speciella filmer. Jag hoppas på en strålande insats från Pattinson så vi alla kan lägga det här Twilight-tjatet bakom oss. Den filmserien har brister, men det är verkligen inte på grund av Pattinson. Han är duktig. Och det är roller som den här som hjälper till att hålla honom borta från typecasting. Nu är jag lite sugen på att läsa boken också.


Jag vet inte riktigt när den har premiär, men i slutet av första trailern står det 23 Maj. Jag hoppas på att det stämmer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar