Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

lördag 25 februari 2012

Underskattad tv-serie: Greek


Jäpp, det här tycker jag är en serie som inte har fått tillräckligt mycket cred. Greek är en riktigt rolig serie. Visst kan den vara ganska ytlig och smålöjlig, men det hör till charmen. Greek handlar om ett syskonpar (Rusty och Casey) som går på college. Serien kretsar kring deras fraternity och sorority (får bli de engelska orden, tror inte det finns några bra svenska?) och greek-systemet i stort.

Det bästa med Greek är hur den lyckas visa "normala" (visserligen är typ alla rika och snygga, men iaf) ungdomars liv utan att döma. Den frångår totalt "Sjunde himlen-syndromet" där alla som dricker en öl eller har sex med nån utanför äktenskapet hamnar i helvetet. Visst finns den fanatiskt kristna karaktären Dale, men han tillför mest en massa (och då menar jag massa) komik. Serien tar också upp många andra ämnen på ett lättsamt sätt, såsom svårigheterna att vara homosexuell i en fraternity och problemen med att veta vad man ska göra med sin framtid. Det är många härliga intriger, mycket girl-drama och annat smått och gott. Och Cappie (Scott Michael Foster, han gör för övrigt några inhopp i senaste säsongen av Californication) är ju väldans söt alltså, hehe.

Jag erkänner, jag blev helt sjukt ledsen när jag hade sett sista avsnittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar