Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 22 februari 2012

På bio snart: Avengers

Uppdatering: Fille uppmärksammade att jag lyckats lägga upp fel trailer! Så dialogen som jag citerad var ju inte ens med, inte bra! Detta är nu åtgärdat, nu är rätt trailer inlagd. Håll till godo!

Okej, jag har skrivit lite om The Avengers innan och jag har ärligt talat inte varit superpeppad. Jag börjar längta efter att se RDJ i någon mindre och allvarligare roll igen, för även om han är klockren som Tony Stark och Sherlock Holmes så börjar det bli lite enformigt. Sen så är jag ju lite skeptisk på grund av att det inte blev Edward Norton som Hulk och det faktum att jag inte gillade varken Thor eller Captain America särskilt mycket (speciellt inte CA, usch).

Men peppen har så sakteliga börjat smyga sig på och idag när jag kollade på senaste trailern (igen, kanske tredje gången) så kände jag faktiskt det där bekanta suget i magen som jag får när jag riktigt längtar efter en film. Förmodligen beror det delvis på att jag blivit lite utav ett Tom Hiddleston-fan på sistone. Jag påbörjade faktiskt ett inlägg om honom härom dagen, ska försöka skriva klart det så ni får lite kött på benen. I Avengers spelar han elakingen Loki och vad jag minns av Thor så var han rätt så bad-ass.

Nu ska jag sluta svamla och avsluta med att berätta att The Avengers har premiär den 4:e Maj och den har – IMO – potential att bli rätt episk. Kolla in trailern och bedöm själva:




Älskar detta:
Loki: I have an army
Tony Stark: We have a Hulk

Haha. Tony Stark är totalt oberörd av att Loki – the god of mischief/supervillain – har en armé. Helt normalt.

3 kommentarer:

  1. Ska det där meningsutbytet vara med i trailern? Är det jag som är trög som missar det i så fall?

    SvaraRadera
  2. Det var fel trailer! Tur att du uppmärksammade det, nu är det åtgärdat!

    SvaraRadera