Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 24 februari 2012

Håll koll på: Tom Hiddleston

Okej, han är inte bara begåvad. Liite stilig är han också. Lite.

Jag hade ärligt talat ingen vidare koll på den här mannen innan jag såg Thor. Och inte ens efter den filmen hade jag mycket intresse för Hiddleston, för ärligt talat så tyckte jag inte att Thor var så himla bra. Men när man är lite nördig som jag och hänger en del på ställen som IMDB, tumblr och Twitter, då kan man ibland snappa upp intressanta skådespelare lite på ett bakvänt sätt. Istället för att se skådisen i fråga i en bra film och bli intresserad, läser man istället om personen och börjar sen leta upp filmer. Så var det med Tom Hiddleston. Jag såg honom mycket på tumblr och jag började följa hans Twitter och han visade sig vara riktigt intressant och väldigt populär så jag har kollat in lite fler filmer och serier som han är med i.


Okej, lite basic info: Tom Hiddleston föddes i London 1981 och har bland annat studerat vid Eton och Cambridge. Han är mest känd som Loki i Thor och kommande The Avengers, men under 2011 var han även med i Woody Allens Midnight in Paris, en brittisk film som heter The Deep Blue Sea (inte att förväxlas med haj-filmen Deep Blue Sea) och Steven Spielbergs War Horse. Han har också fått erkännande för sin roll i BBC's version av Wallander och olika teaterroller. Just nu håller han på och spelar in en BBC produktion av Henry V.

Om ni är nyfikna på Hiddleston kan jag rekommendera Midnight in ParisArchipelago och mini-serien Cranford (christmas special). Thor kan ni också kolla in i brist på annat, han är faktiskt väldigt bra som Loki. Finns flera trevliga intervjuer på youtube också om ni är lagda åt det hållet (vilket jag är, hänger där alldeles för mycket). Jag ska se War Horse ikväll, återkommer med recension!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar