Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

lördag 18 februari 2012

Jag vill se: Jeff Who Lives at Home

Herregud, det är så många kommande filmer därute just nu att jag inte hinner med! Blir istället helt ställd och vet inte var jag ska börja. Men vi börjar med den här lilla godbiten som jag tycker ser bra ut.


Jeff Who Lives at Home handlar om Jeff (Jason Segel) som bor hemma i sin mammas källare och är en slacker men som en dag dras med i sin brors jakt på sanningen om ifall hans fru är otrogen eller inte.

Jag har varit svag för Jason Segel ända sen jag såg Forgetting Sarah Marshall för första gången. Sen såg jag I Love You, Man, och min kärlek cementerades ytterligare. Det är liksom två filmer som aldrig blir tråkiga, IMO. ANYHOO, inte det jag skulle diskutera nu. Tillbaka till Jeff Who Lives at Home. Det som tilltalar mig är att Jeff inte riktigt känns som en klassisk Jason Segel-roll. Den känns lite mörkare, lite mer tragisk och ändå väldigt rolig. Den verkar sådär lagom helknäpp vilket i vissa fall kan resultera i en sjukt rolig film. Jag hoppas på det i alla fall.

Jeff Who Lives at Home har premiär i mars.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar