Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 27 februari 2012

Tv-serie-tips: Game of Thrones


Ja, jag vet att jag är lite efter, men äntligen har jag också sett första säsongen Game of Thrones. Och det är bara att konstatera, den lever upp till hajpen (för er som inte har hört så mycket om den så har den fått väldigt mycket bra kritik). Game of Thrones handlar om kampen om tronen i en slags medeltida fantasyvärld. Man får främst följa lord Stark (Bilden. Ja, det är han som spelar Boromir i Sagan om Ringen.) och hans familj, men även flera andra familjer som vill ha makten.

Det är mycket blod och våld och oförutsägbara händelser. Ingen går riktigt säker från våldet - vem som helst kan dö. Det gör att man ständigt är lite på spänn när man ser serien, och det gör det hela väldigt spännande. Den som främst tillhör humor och glädje till serien är Tyrion Lannister - dvärgen som tillhör en av de mäktigaste familjerna i landet och som verkligen kan snacka för sig. Han tillsammans med de två coola tjejerna Arya och Daenerys är några av mina favoritkaraktärer.

Andra säsongen börjar sändas i USA i början av april. Kan knappt vänta.

4 kommentarer:

  1. Ska jag genast kolla upp, för jag behöver ju verkligen fler serier att titta på hehe not. Har typ listat 10 stycken på favoriter som jag vill se. Men men en till gör inget och så lite våld mm mm mm
    / Karin

    SvaraRadera
  2. Ja den måste jag nog se. Det bar väl den ni prats om i söndags?! Vi ses imorrn. Kram Soph

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Fantastiskt bra serie! Jäpp, ses imorrn!

      Radera
  3. Det här är bland de bästa serier jag sett, hoppas hoppas på vidare säsonger! Kan rekommendera böckerna också! Har inte läst alla men måste nog ta tag i det för jag vill veta vad som händer, det känns ju bara som om första säsongen bygger upp till något riktigt mäktigt!!! :)

    SvaraRadera