Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

torsdag 29 december 2011

Jag vill se: Shame

Googlat. Såklart

Det här kanske verkar som en konstig film att se fram emot, läs bara beskrivningen som SF har:

"New York-bon Brandon är en stilig kontorsslav i trettioårsåldern som är beroende av sex. Han förför utan större ansträngning nya kvinnor dagligen och konsumerar enorma mängder porr; såväl hemma som under arbetstid. En dag överraskas han när yngre systern Sissy dyker upp i hans lägenhet, då hon inte har någonstans att bo. Systerns närvaro ställer hans liv på ända och vi förstår att syskonen bär på tragiska barndomsminnen som grundat deras självdestruktiva beteende."

Ja, låter väl kanske lite konstigt. Men, jag har läst så mycket gott om den här filmen. Jag gillar verkligen både Michael Fassbender och Carey Mulligan (min look-alike, haha) och jag tror verkligen att den här är riktigt jäkla bra. Möjligtvis en sådan film som man väljer sitt sällskap noga till (inte päronen t ex) och kanske även en typisk sån film som man antingen älskar eller hatar. Jag är väldigt nyfiken i allafall. Kolla in trailern här.

Shame har premiär den 6:e januari.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar