Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

torsdag 8 december 2011

Biotips: In Time

Nu har jag googlat fram bilden igen.. 

Den här filmen har gått rätt länge på biograferna, så skynda om ni vill se på bioduken!

In Time utspelar sig i en framtid där tid är den främsta handelsvaran och där ett långt liv har blivit en lyx som bara de rikaste kan unna sig. De fattiga lever från dag till dag och det är i de allra fattigaste kvarteren som Will Salas (Justin Timberlake) bor. När Will blir falskt anklagad för mord bestämmer han sig för att hitta ett sätt att inte bara rädda sig själv, han tänker försöka krossa systemet och göra tiden tillgänglig för alla.

När min kille föreslog den här filmen en lördagskväll var jag ytterst skeptisk. Men jag gillar Justin Timberlake så jag tänkte att jag kunde ge den en chans. Jag måste nog säga att jag blev positivt överraskad, jag gillade verkligen den här filmen. Det är en spännande thriller med många vändningar och idén med den livsviktiga tiden som tickar iväg gör att man hela tiden sitter som på nålar. Nej, den är inte genialisk och ja, jag störde mig järnet på att Amanda Seyfried har högklackat på sig i hela filmen. Även när de jagas av skurkar med vapen. På ett tak *himlar med ögonen*. Men det är en underhållande och annorlunda film, med bra skådespelarinsatser och en intressant handling. En rolig detalj är att alla slutar åldras vid 25, så därför är det bara skådisar i ca 20-35 års ålder i filmen.

Min vän Fille tycker att jag ska ge poäng till filmerna, i äkta filmrecensent-stil, så här har ni: Jag ger In Time 3,5/5 S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar