Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 27 december 2011

Filmtips: Chaplin


Tack google

Jag vet, sorry för värdelös uppdatering nu igen! Men jag tog lite julledigt. Och förlåt, men jag måste tipsa om ännu en Robert Downey Jr-film. Men den här blev han faktiskt Oscar-nominerad för så det är inte bara jag som gillar den. Som ni kanske förstår av titeln så handlar den om Charlie Chaplin. RDJ spelar huvudrollen som Chaplin. OCH RDJ ÄR SÅ BRA! Herregud så bra han är. Klarar slapstick och gör en (IMO) väldigt bra brittisk accent. I filmen får man följa Chaplin från barndomen till hans död och RDJ spelar honom från kanske 20-års ålder till hans död. Väldigt häftigt att se honom spela 77 bast. Chaplin är intressant, fängslande och väldigt rolig. Ett hett tips om man gillar så kallade biopics.

I nästa inlägg lovar och svär jag att jag inte ska tipsa om någon RDJ-film. LOVAR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar