Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 6 december 2011

Från filmhyllan: Tim Burton


I den här kategorin tänkte jag visa lite vilka filmer som står i min filmhylla här hemma. Börjar med min lilla men naggande goda Tim Burton-samling (insåg nu att jag missat att ha med Sweeney Todd, men ni får helt enkelt låtsas att den ligger där i högen). Jag älskar Tim Burtons filmer, särskilt dom lite äldre som The Nightmare Before Christmas och Edward Scissorhands. Burtons filmer kännetecknas ofta av (mörk) humor, fantasi och knäppa karaktärer. Johnny Depp och Helena Bonham Carter är två av hans favoritskådisar (Burton och HBC är förlovade och har två barn ihop FYI*) och är med i många av hans filmer.

Så om du har missat dessa filmer har du lite att ta igen, varför inte köra i kronologisk ordning och börja med klassikern Beetlejuice för att sen arbeta dig fram till nutid och Alice in Wonderland? Enjoy!

*FYI = For Your Information. Direktöversatt = "För din information". Men mer som "Ifall du inte visste".

1 kommentar:

  1. Måste bara slå ett slag för Kalle och chokladfabriken som lätt är bäst!:)

    SvaraRadera