Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 6 april 2012

Tv-serie-tips: Wildfire


Ja, jag tänkter nu tipsa om en serie som har namn efter en häst. Nu kanske flera av er icke-hästintresserade slutar läsa, men gör inte det. Visst kretsar serien kring en hästranch, men fokus ligger ändå främst på huvudkaraktärernas relationer.

Wildfire handlar om Kris Furillo (som spelas av Genevieve Padalecki, tidigare Cortese. Hon är även med i ett antal avsnitt av Supernatural, och hon gifte sig 2010 med sin motspelare därifrån, Jared Padalecki. Därav efternamnsbytet.) som suttit i ungdomsfängelse (alltså en ganska bad-ass-tjej). När hon kommer ut därifrån får hon chansen att börja jobba på en hästranch där de tränar galopphästar. Där träffar hon sonen i familjen (killen till höger på bilden) och den rika grannkillen (han till vänster) och massa drama uppstår. Grannkillens syrra (längst till höger) har rollen som bitchen. Visst blir man rätt trött på Kris velande och ständigt ganska sura uppsyn, men det är ändå charmigt. Stör mig också på alla galopplopp där det känns som att de alltid har samma racebilder men med olika kommentarer. Men det kan man (eller i alla fall jag) ha överseende med.

Det finns fyra säsonger av serien och den sändes mellan 2005 och 2008.

1 kommentar:

  1. haha är du igång med den där hästserien igen! Nävars:)
    Fast jag tror inte att jag kommer se den, men jag tycker ditt inlägg var roligt skrivet så man vet ju förstås aldrig:)
    / Karin

    SvaraRadera