Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 18 april 2012

Prometheus reklamkampanj

Har ni mot förmodan missat helt vad Prometheus är och innebär så kan jag ta och förklara lite kort. Prometheus är en ny film från Alien-skaparen Ridley Scott som har premiär i sommar. Det verkar som att Prometheus kommer att vara en så kallad "prequel" till Alien-filmerna och utspelar sig lång innan och många fans hoppas att den ska reda ut lite frågetecken som finns kring Alien-världen. Charlize Theron, Noomi Rapace och min favvo Michael Fassbender är några av filmens stjärnor. Det är mycket hemlighetsmakeri runt filmen och väldigt lite information om filmens handling har läckt ut, ändå (eller kanske just därför) är hypen total.

Jag har ärligt talat noll koll på Alien-filmerna och var allt annat än pepp på Prometheus när jag först hörde talas om den. Men nu börjar jag bli mer och mer intresserad, särskilt efter att ha sett de olika korta "kampanj"-filmer som har släppts. Prometheus marknadsförs på ett speciellt sätt med olika videor som ger hintar om filmens handling och presenterar karaktärer. Den senaste presenterar ingen mindre än Michael Fassbenders karaktär, androiden "David". Extremt välgjord liten film och herregud så obehaglig Fassy är i den. Sjukt bra skådespeleri. Denna lilla introduktion får mig att tro att Fassbender kommer göra en fantastisk insats i själva filmen, som jag nu  trots allt måste se. Kolla in videon här nedanför, den är väl värt några minuter av er tid, jag lovar:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar