Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 3 april 2012

I Love You, Man


Förlåt hörrni, jag har varit en himla dålig bloggare på sistone, tur att Felicia har bloggat lite. Men nu är jag tillbaka igen och tänkte tipsa er om en himla rolig film.

I Love You, Man handlar om Peter (Paul Rudd) vars liv handlar om hans jobb och hans nyblivna fästmö. När det är dags att börja planera bröllopet inser Peter att han inte har någon vän som kan vara Best Man. Han börjar leta efter en bästa vän och träffar av en slump på den excentriske Sydney (Jason Segel). Vänskap utvecklas, komplikationer uppstår.

I Love You, Man är min slags humor. Den är lite knäpp, lite konstig och en alldeles perfekt mängd klyschig. Jag älskar Jason Segel och tycker att han är himla rolig som Sydney, men jag tycker faktiskt att det är Paul Rudd's Peter som är filmens verkliga höjdpunkt. Han är asrolig helt enkelt. Över lag så är detta en väldigt bra film som är perfekt om man vill få sig ett gott skratt och bli på bra humör. En feel-good rulle med mycket bromance.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar