Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

söndag 29 april 2012

Kommer snart: Rock of Ages



Det här tror jag är en sån film som jag kommer le mig igenom. Älskar (som jag nog skrivit ett antal gånger...) musikaler, och om jag förstår det rätt ska denna vara en sags musikal, med massa kända rocklåtar. Rock of Ages ska handla om ett kärlekspar som jagar sina drömmar, och såklart möter deras kärlek massa hinder. De ska spelas av Julianne Hough (spelade tjejen i nyinspelningen av Footloose, och där var hon ju rätt bra tyckte jag) och Diego Boneta (har visst pinsamt nog råkat se typ allt han varit med i; 90210, Mean girls 2 och Pretty Little Liars. Rätt söt pojke som sjunger bra har jag för mig.). Tror ju knappast att storyn är något att hurra för, men så länge det är härliga sång- och dansnummer brukar jag vara nöjd så det räcker. Ska dessutom vara med en hel hög kända skådisar, så det kan nog bli intressant; Tom Cruise, Catherine Zeta-Jones, Malin Åkerman och Russel Brand för att bara nämna några. Ojoj, nu blev jag visst ännu mer pepp.

Rock of Ages ska enligt imdb ha premiär 23 juni i Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar