Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 27 januari 2012

Lite saker som jag gillar just nu

Lite saker som jag gillar just nu:

- Att James McAvoy har börjat spela in en film som heter Filth som är baserad på en roman av författaren till Trainspotting. Tydligen spelar han en riktigt osympatisk roll och det ska bli spännande att se honom spela något annat än ett charmtroll som han gör i princip varje film jag sett med honom. Kanske det här är ännu en kult-film in the making? Plus: den ska tydligen delvis spelas in i Sverige! 

- Shameless. Om du är sugen på en ny tv-serie att kolla in OCH gillar James McAvoy lite onormalt mycket - kolla in Shameless. Någon underbar själ har laddat upp hela första (och andra tror jag) säsongen på youtube, så det är bara att kolla in där. Hög kvalitet och hela avsnitt. Väldigt bra brittisk serie och dessutom så spelar McAvoy mot sin fru, Anne-Marie Duff. Det var under inspelningen till den här serien dom träffades! Gulligt värre.

- Att det pratas om att en "sequel to the prequel", en uppföljare till X-Men: First Class, är på g. WOHO!

- Att Bridesmaids har fått två (!) Oscar-nomineringar! Dels Melissa McCarthy för bästa kvinnliga biroll och Kristen Wiig för manus. ÄLSKART! Hoppas verkligen att dom vinner minst en.

- Att Michelle Williams är Oscarnominerad för My Week With Marilyn. Jag har ju visserligen inte sett filmen än, men jag älskar henne och är väldigt partisk. 

- Att X-Men: First Class hamnade på Quentin Tarantinos lista över favoritfilmer från 2011. Känner mig sjukt nöjd att jag delar en åsikt med en av mina favvoregissörer, haha.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar