Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

torsdag 19 januari 2012

Filmtips: X-men: First Class


Ursäkta den fula bilden, det var skitsvårt att hitta en vettig bild.

Jag har en ny liten besatthet. Och denna besatthet resulterade i att jag igår köpte X-men: First Class på Blue-ray. Och jag påmindes om vilken himla bra film det faktiskt är. För er som inte vet så utspelar den sig innan de tre andra X-Men-filmerna och handlar om hur Erik blev Magneto och Charles blev Professor X. Jag tror faktiskt det här är min favorit av X-Men-filmerna, mest för att Charles och Eriks vänskap är så heartbreaking, och jag är ju svag för sånt. Michael Fassbender (Erik) och James McAvoy (Charles) är två väldigt bra skådespelare och det är i slutändan dom som gör filmen så bra.



Okej, åter till min besatthet. Den stavas Michael Fassbender. Han är så jäkla bra! Efter att ha sett Shame så började jag kolla upp honom och har fastnat lite sådär som jag gör. Han är intressant helt enkelt. Det finns för övrigt flera Tumblr's tillägnade honom och hans så kallade "Shark-smile".  Inte för att jag någonsin kollar in dom såklart *host host*.

Photobucket
Fassbender och hans galna Shark-smile.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar