Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

fredag 27 januari 2012

Atonement



Äsch, nu har jag försummat bloggen IGEN. Inte bra. Men dagarna har bara runnit iväg och jag har liksom glömt bort den lite. Inte bra. Men nu tänkte jag skriva lite om en film jag kollade in i helgen, Atonement.

Oj oj oj. Vet inte riktigt vad jag ska skriva om den här filmen. Jag hittade den på grund av mitt intresse för Michael Fassbender, som sakta gled över i ett intresse för James McAvoy. Oh my, kan den killen agera! Han är så bra. Och i Atonement krossar han ditt hjärta kan jag meddela. Jag trodde den här filmen skulle vara lite mer i stil med Pride and Prejudice. Lättsam kärlekshistoria. Jag hade fel, jisses så fel jag hade. Men den är väl värt lite ont i hjärtat, för den är så himla bra.

Atonement handlar om Robbie (McAvoy) och Cecilia (Keira Knightley) som blir kära men som slits isär på grund av missförstånd och falska anklagelser. Jag har ärligt talat lite svårt för Keira Knightley, men det gör inget i den här filmen, för McAvoy väger upp det och deras kemi är faktiskt riktigt trovärdig. Och det är en vacker film i alla avseenden, från dialog till omgivningar och kläder. Keiras gröna klänning (den är svår att missa) blev tydligen väldigt omtalad i modekretsar.

Så se den, men var beredd på lite ont i hjärtat och om man är känslig som jag - en hel del tårar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar