Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 11 januari 2012

Jag vill se/Trailer: My Week With Marilyn


Jag har bara hört väldigt bra saker om den här My Week With Marilyn och Michelle Williams gör tydligen en strålande insats som Marilyn. Jag älskar Michelle Williams så det gör mig extra pepp. Plus att Emma Watson (nivet, Hermoine) har en liten biroll och det kan ju bli intressant. Såhär står det på SF.se om filmen:

"I ett desperat försök att bli tagen på större allvar reser ikonen Marilyn Monroe till London 1956 för att spela mot legenden Laurence Olivier i ”Prinsen och balettflickan”. Den ömhetstörstande Marilyn känner sig övergiven av maken Arthur Miller och attraherad av Oliviers assistent, den unge Colin Clark."

My Week With Marilyn har premiär nu på fredag den 13/1.


ps. Jag hade visst sjukt svårt att stava till Marilyn, skrev Marylin flera gånger i det här inlägget, haha.

1 kommentar:

  1. Det är ju den söta killen från Svärdet och spiran som är med också. Good stuff:)

    SvaraRadera