Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

söndag 12 augusti 2012

We Bought a Zoo


Jag kan sammanfatta mina åsikter om den här filmen med ett ord: nja. Jag hade inga höga förväntningar på We Bought a Zoo, men tyvärr levde den knappt upp till dem. Filmen handlar om Benjamin och hans två barn. Han har nyligen förorat sin fru och i ett försök att börja om på nytt köper han ett zoo.

Huvudrollen spelas av Matt Damon som jag tycker gör det bra. Han lyckas med en hel del komiska situationer, som gör att filmen inte blir ett totalt misslyckande. Scarlett Johansson är också rätt bra som djurskötare och kärleksintresse. Det störiga är de äckliga ungarna. Värst är den yngsta tjejen som ska vara jättesöt men som bara blir allmänt creepy. Detsamma med tjejen som blir sonens kärleksintresse, hennes ständiga flin och garv är bara obehagliga. Sonen (förresten han som spelar unge Sam i Supernatural) är lite bättre, men det säger inte så mycket.

Men några roliga scener finns det i alla fall. En av höjdpunkterna är när djurparksinspektören rullar ut sitt elektriska måttband. Sjukt långt är det...

Ingen film jag rekommenderar, men visst funkar den som intelligensbefriad söndagsunderhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar