Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

söndag 26 augusti 2012

Tv-serie-nytt

  • Börjar med en stooooor besvikelse: Jane by Design får ingen fortsättning. Det känns tomt. Kommer aldrig få veta hur (och om) hon klarade sig ur nästan-avslöjad-situationen som första (och enda) säsongen avslutades med.

  • Fortsätter med något trevligare: Bunheads har tagit sig in på min favvoserie-lista (som visserligen är ganska lång...). Sjukt charmig serie alltså! Den har avslutat sina första tio avsnitt och har just nu en paus, men den ska komma tillbaka med åtminstone åtta avsnitt till (när vet jag dock inte). Den som väntar på nåt gott...

  • Suits har fortsatt vara väldigt bra och har liksom Bunheads en paus för tillfället. Men den ska fortsätta andra säsongen i januari. I senaste avsnittet drogs det en snygg referens till Game of Thrones. Det gör mig lycklig.

  • Awkward. har påbörjat (och snart avslutat) sin andra säsong, för er som missat det. Det är verkligen helt sjukt kul. Helt sjukt kul.

  • Femte säsongen av True Blood började rätt lovande, tyckte jag. Mycket bättre än både tredje och fjärde säsongen (men såklart inte i närheten av första säsongens genialitet). Tyvärr har den nu, mot slutet av säsongen, återigen spårat rejält. Suck säger jag bara, den som har potential att vara så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar