Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

lördag 25 augusti 2012

Tv-serie-tips: Gilmore Girls



Gilmore Girls är en av mina favvoserier. Den handlar om Lorelai (Lauren Graham) och hennes dotter Rory (Alexis Bledel). De pratar väldigt fort. Och kul. Och så bor de i en kul by där alla är allmänt knäppa. Och så anordnas det massa konstiga festivaler och andra arrangemang där hela tiden. Där skulle jag vilja bo.

Såklart är det en hel del kärlek. Har haft crusher (hmm, crush i plural?) på Rorys alla (okejrå, tre) pojkvänner. Vi har bl.a. Dean som spelas av Jared Padalecki (som spelar Sam i Supernatural) och Jess som spelas av Milo Ventimiglia (som sen blev känd i Heroes). Vilka killar! Sen dyker ju också självaste Adam Brody (min personliga favorit, mest känd från OC) upp i några avsnitt som Rorys bästa kompis fling.

Jag gillar som jag tidigare skrivit den nya serien Bunheads, och det beror mycket på att den påminner en massa om Gilmore Girls. Det är inte så konstigt eftersom de har samma skapare. Det är samma snabba dialog och småknäppa humor. De har också gemensamt att Kelly Bishop spelar en stor roll. I Gilmore Girls har hon rollen som Lorelais snobbiga mamma.

Tyvärr är Gilmore Girls en avslutad serie, så det kommer inga fler avsnitt än de som redan finns. Men ni som ännu inte sett den (lyckliga ni!) behöver inte vara oroliga, ni har hela sju härliga säsonger att njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar