Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 8 augusti 2012

Tv-serie-tips: Jane by Design



Ja, jag erkänner, Jane by Design är just nu en av mina favoritserier. Jag tycker den är jättecharmig och mysig. Serien handlar om Jane Quimby (diggar för övrigt det efternamnet av nån anledning) som går på high school och älskar mode. Hon söker en praktikplats på ett modehus och blir pga lite förvecklingar misstagen som vuxen och får jobbet som chefens assistent. Jaja, orealistiskt, jag vet, men man får helt enkelt se det som en saga. Handlingen kretsar sedan kring att Jane ska lyckas uppehålla sitt dubbelliv - med hjälp av sin sjukt gulliga bästa kompis Billy. Och det skadar ju inte heller att hennes storebror också är en charmknutte.

Den mest kända skådisen är Andie MacDowell (bl.a. Fyra bröllop och en begravning). Annars kände jag bara igen India de Beaufort från One Tree Hill, där hon också spelar bitchrollen (det verkar vara hennes grej). Jane spelas av okända (för mig i alla fall) Erica Dasher, som känns lite annorlunda, om man jämför med andra serier av den här typen, i och med hennes oskyldiga uppsyn.

Det blir såklart en hel del romantik och nån klassisk springa-mellan-två-fester-och-byta-klänning-scen.

Oj, insåg nu att det senaste avsnittet (avsnitt 18) var säsongsavslutningen (vilken chock, det som slutade med en sån cliffhanger), och att det ännu inte är bestämt om serien ska få fortsätta eller ej. Jag håller alla mina tummar för att det kommer mååånga säsonger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar