Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 26 juni 2012

Nya trailers: Anna Karenina & Celeste And Jesse Forever

Tänkte att jag skulle tipsa om två nya trailers som har dykt upp och som jag tycker ser väldigt lovande ut:

Anna Karenina



Baserad på Leo Tolstojs klassiska roman med samma namn och handlar om Anna Karenina (Keira Knightley) som är fast i ett kärlekslöst äktenskap med en äldre man (Jude Law) och som inleder en affär med den unga och vackra Vronsky.

Anna Karenina är det tredje samarbetet mellan Keira Knightley och regissören Joe Wright, som tidigare gjort Pride and Prejudice och Atonement tillsammans. Jag älskar Pride and Prejudice och även om Atonement är fruktansvärt sorglig så är det en väldigt välgjord och vacker film. Därför har jag höga förväntningar på Anna Karenina, jag tror den kan bli riktigt bra.

Anna Karenina har premiär 13 februari 2013.

Celeste and Jesse Forever



Snubblande över den här trailern när jag i vanlig ordning snokade runt på IMDB och fastnade. Celeste And Jesse Forever handlar om ett gift par som separerat men som fortsätter att vara bästa vänner. Något som fungerar utmärkt tills det oundvikliga händer och en av dom träffar någon ny.

Jag vet inte om jag är överförtjust i själva handlingen, men jag älskar Rashida Jones och Andy Samberg. Att filmen dessutom har den underbara Ari Graynor och Elijah Wood i två av birollerna gör mig ännu mer peppad.

Celeste And Jesse Forever har premiär i USA den 3:e Augusti men det är tyvärr oklart när (om) den kommer till Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar