Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 9 januari 2013

Topp 3: 2012

Känns passande såhär i början av 2013 att göra en liten summering av året som gått. Mina tre favoritfilmer under 2012 var dessa. Håll till godo.



Först på listan hamnar En oväntad vänskap. Vän av ordning kanske invänder: men hallå, den kom ju redan 2011! Men med motivationen att den fick sitt internationella genombrott 2012 och gick på bio i Sverige då, så ser jag den ändå som en film som kom förra året. Så det så. En mer fantastisk film får man leta efter. Mer hyllning läser ni här.




Som tvåa hamnar Hobbit: en oväntad resa. Som det Sagan om ringen-fan jag är kan jag inte låta bli att förtrollas av det storslagna äventyret. Det är humor och spänning i en härlig mix. Jag är väl en av de få som inte tyckte att den var för lång. Här kan ni läsa mer om vad jag tyckte om filmen.




Tredjeplatsen norpas av The Amazing Spider-man. En ny och fräsch version av spindelmannen, med nya och fantastiska skådisar. Tycker om att denna spindelman inte är lika mesig som Tobey Maguires (trots att jag tycker om de filmerna med). Lite mer glimt i ögat, helt enkelt. Här kan ni läsa Sandras recension, som jag håller med om till fullo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar