Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

lördag 26 januari 2013

Filmdiss: Damsels in Distress



Vad handlar egentligen Damsels in Distress om? Bra fråga. Kan, efter att ha sett filmen, inte riktigt svara på det. Den kretsar kring några irriterande college-tjejer som är allmänt  pretto. Depression får väl ses som nåt slags tema, för övrigt är det mest spretigt och osammanhängande. Har ingen aning om vad den vill förmedla, den snuddar vid många olika teman som aldrig följs upp.

Filmen lyckas med konststycket att att göra så att jag, som tittare, inte bryr mig ett skit om nån av karaktärerna. Den försöker också skildra ett antal kärlekshistorier som jag heller inte bryr mig om. Jag struntar fullständigt i om Lily blir ihop med Xavier eller Charlie. Filmen försöker också vara rolig, vilket den också misslyckas totalt med. Enda gången jag nästan ler lite är i scenen när den tröga killen avslöjar att han inte kan färgerna. Eller va fasen, det var inte roligt det heller, var nog mest att allt runtomkring var så enormt tråkigt att jag hade behov av att le lite.

Det är mycket högtravande skitsnack som både blir ointressant och ologiskt. Kommer på mig själv med att zoona ut flera gånger

Blä vilken skitfilm. Inte ens söte Adam Brody gör den bättre. Suck, säger jag bara. Om ni inte har fattat det än så är mitt råd: se inte den här filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar