Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 31 december 2012

Filmtips: 17 Again



Jag tycker att 17 Again är en urmysig film, och det står jag för. Har sett den flera gånger, och mår alltid sådär gosigt bra när den är slut.

17 Again handlar om Mike (Matthew Perry, Chandler alltså) som är allmänt bitter på livet. Han önskar att han vore 17 år igen och, tadaa, hans önskan går i uppfyllelse.

Är väldigt svag för Zac Efron som spelar unge Mike. Tycker på riktigt att han är jätteduktig. Herregud, han kan både dansa, sjunga (vilket han visserligen inte får visa upp i den här filmen, men ändå) och vara riktigt rolig. Och så är han ju väldans gullig alltså. Här får han främst användning för sina komiska talanger, exempelvis i bisarra situationer med hans tonåriga dotter (Michelle Trachtenberg). Måste ju också nämna hans sjukt roliga bästa kompis Ned (Thomas Lennon). Älskar hans extrema nördighet när det gäller allt som har med fantasy och sci-fi att göra.

Visst finns det en hel del löjliga inslag som har tendens att bli cheesy, men det väljer jag att bortse ifrån. För övrigt kan jag ha lite svårt att acceptera att Zac Efrons vuxna jag skulle likna Matthew Perry, menmen.

Detta är en perfekt feel good-film som får åtminstone mig att skratta otaliga gånger.


Förresten, GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar