Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

måndag 8 april 2013

Kommer snart: Spring Breakers



Spring Breakers ska handla om fyra tjejer som rånar en restaurang och hamnar i fängelse. Och så möter en kriminell typ som spelas av James Franco.

När jag hörde namnet på filmen trodde jag att det skulle vara en typisk ungdoms-fest-sex-alkohol-komedi-film. När jag sedan hörde namnen på tre av huvudrollsinnehavarna; Selena Gomez, Vanessa Hudgens (High School Musical) och Ashley Benson (Pretty Little Liars) (fjärde tjejen har jag aldrig hört talas om), trodde jag att det skulle vara en helylle disney-romantisk-löjlig film. Har nu förstått att det är något mer annorlunda, och förhoppningsvis mycket bättre. Känns som ett kul grepp att sätta den här typen av skådisar i helt nya sammanhang.

Och jag menar - James Franco som gangster i rastaflätor och silvertänder räcker mer än väl för att jag bli sjukt nyfiken.

Filmen har redan visats i USA, så hoppas att den kommer till vårt lilla land snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar