Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

onsdag 19 september 2012

Tv-serie-tips: Californication



Californication handlar om författaren Hank. Han har väldans massa sex med många olika kvinnor och hamnar ständigt i massa bisarra situationer. Samtidigt försöker han behålla en bra relation med sin dotter och hennes mamma.

Hank spelas av David Duchovny (Mulder i Arkiv X) och han gör det väldans bra. Han är sådär charmigt dryg och snabb i käften. Egentligen är Hank en sjukt irriterande människa, men ändå lyckas han bli likeable. Mest beror det nog på hans relation till hans dotter och "babymama". Annars är den roligaste karaktären definitivt Runkle (Evan Handler, känns igen från Sex and the City), Hanks bäste vän. Chockerande nog dyker också den yngsta tjejen från The Nanny (nivet, den med hon med rösten) upp, Madeline Zima. Här spelar hon en askaxig och sexfixerad ung dam.

När jag tipsar om den här serien är det de första två säsongerna jag främst tänker på. Tyvärr blir det sämre med tidens gång. Hank blir mer osympatisk, liksom Runkle. Framförallt Runkle blir mest ett äckel i femte säsongen, som är den senaste säsongen som kommit. Som vanligt har jag dock fortsatt se på serien, eftersom jag av nån anledning ser det som i princip en omöjlighet att sluta se på nåt jag börjat, så jag kan ju hålla er uppdaterade om serien blir bättre när den kommer tillbaka i januari.

Man får inte vara alltför pryd för att se på Californication, och jag råder er att inte se den med svärföräldrarna. Men sjukt kul är den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar