Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

tisdag 14 maj 2013

Tv-serie-diss: Blue Mountain State



För ungefär ett halvår sedan fick jag för mig att kolla in tv-serien Blue Mountain State. Jag brukar ju tycka om college-serier och den verkade vara lagom lättsam. Efter tio minuter av första avsnittet stod jag dock inte ut mer - ungefär när två cheerleadertjejer har sex med nya fotbollsspelaren samtidigt som rumskompisen försöker joina gav jag upp.

För nån vecka sedan upptäckte jag att serien är en av de mest tittade på på netflix, och bestämde mig för att ge den en ny chans i tron att jag missat något. Så många människor borde inte ha fel. Kanske utvecklas den till att bli kul och överraskande efter de första tio minuterna. Men se så fel jag hade.

Denna gång klarade jag av ett och ett halvt avsnitt innan jag återigen gav upp. Värre sexistisk smörja får man leta efter. Totalt intelligensbefriad samtidigt som den är sjukt äcklig. Den innehåller höjdpunker som onanerande framför en pokal, strippklubbar och ätande av kaka som varit i rumpan (!). Någon mer sexfixerad tv-serie har jag aldrig sett förut. Det i sig behöver inte nödvändigtvis vara negativt, men när det görs så plumpt och totalt utan finess blir jag mörkrädd.

De få kvinnorna som serien innhåller är antingen stereotypa dikatatorbitchflickvännen eller sexobjekt (och då menar jag verkligen objekt, ingen verkar ha nån egen vilja?). Om inte detta vore nog är dessutom huvudrollerna totalt stereotypa (förutom möjligtvis psykot och lagledaren Thad, vet inte riktigt vad han är. Creepy.). Vi har den hunsade pojkvännen, den sliskige playern och  killen som vill vara som sin bästa kompis.

Suck. Vilket skit. Om nåt mot förmodan ändras senare i serien, upplys mig gärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar