Välkommen!

Det här är en opretentiös liten blogg som handlar om film och sådant som är relaterat till film. Mest recensioner och tips. Håll till godo!

söndag 19 maj 2013

Kommer (inte så) snart: The Mortal Instruments: City of Bones



Håller precis på läser boken som denna film är baserad på, och jag tror att den kan bli ganska spännande. Eller hoppas, åtminstone.

The Mortal Instruments: City of Bones handlar om Clary som får reda på att det finns en värld av demoner och sådana som jagar demonerna. Hennes mamma blir kidnappad och under Clarys försök att hitta henne får hon reda på sanningen om sitt ursprung.

Clary spelas av Lily Collins, vilket jag tyvärr är lite skeptisk till. Håller tummarna för att hon är bättre i den här filmen än i det mesta annat jag sett henne i. Tycker hon brukar ha en tendens att kännas mesig, och jag vill att Clary ska ha mer badassiga och ironiska drag.

När jag förstod att Clarys bästa kompis Simon ska spelas av Robert Sheehan blev jag däremot glad. Älskar honom i Misfits, så jag är nyfiken på att se honom i en annan roll. Glädjande är också att ondingen spelas av Jonathan Rhys Meyers.  Han är ju alltid bra.

Vi får vänta till slutet av augusti innan vi får se den. Hoppas den är värd väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar